• Grey Facebook Icon

UTBILDNINGAR
VÅRA UTBILDNINGAR
(B) PERSONBIL

Vi har 8 olika typer av körpaket, klicka här för att se mer information.

TAXIUTBILDNING

Taxiförarlegitimation; krav är att du måste vara minst 21 år och har haft B körkort i minst 2 år. Utbildningen består av kunskapsprov Delprov 1, kartläsning Delprov 2, säkerhet och beteende Delprov 3, lagstiftning Körprov för taxiförarlegitimation består bland annat av att hitta till passagerarens resmål med hjälp av karta eller teknisk utrustning (GPS).

Hos oss kan du ta taxiutbildningen snabbt och enkelt. Anmälan gäller 1 år och det ingår material, undervisning och så studerar man frågor på data och pärmar för att klara proven hos trafikverket. Pris: 4500 kr

TAXI ÅKERI & FÖRETAG

För att starta ditt eget taxiföretag är det krav att du är minst 18 år. Utbildningen består av kunskapsprov Delprov 1, juridik Delprov 2, företagsledning och ekonomisk ledning av ett företag Delprov 3, tekniska normer, driftförhållanden och trafiksäkerhet Delprov 4 och Fallstudier – ett tillämpningsprov.

Hos oss kan du klara proven för att starta eget taxiföretag snabbt och enkelt. Anmälan gäller 1 år och det ingår material, undervisning och så läser man data och pärmar för att klara proven hos trafikverket. Pris: 5200 exklusive moms.

HANDLEDARUTBILDNING

Introduktionsutbildningen har vi här på Tensta trafikskola varannan vecka. Kontakta trafikskolan för mer information om dag och tid. Introduktionsutbildningen tar 3 timmar ej inräknad paus. Man måste ha legitimation med sig. Pris: 350 kr per person.

RISKETTAN

Riskettan är del 1 i den obligatoriska riskutbildningen för B-körkort. Utbildningen tar 3 timmar exklusive paus. Giltighetstiden är 5 år. Pris: 500kr

RISKTVÅAN

Halkbana är del 2 i den obligatoriska riskutbildningen för B-körkort. Gratis transport från Tensta Trafikskola till och från halkbana Utbildningen tar 4-5 timmar. Pris: 2000 kr